همه چیز راجب به استعلام برند

همه چیز راجب به استعلام برند

همه چیز راجب به استعلام برند

استعلام برند

بعد از انتخاب اسم برند مهم‌ترین کاری که باید انجام شود استعلام برند و ثبت برند در مراجع قانونی است. استعلام برند مسیری است تا متوجه شوید که برند مورد نظر شما قبلا توسط دیگران ثبت شده است یا خیر، چرا که در صورت ثبت نام مورد نظر شما قادر به ثبت آن برند نخواهید بود. همچنین پس از ثبت برند خود، دیگران نیز قادر نخواهند بود که برندی با آن نام و یا مشابه در زمینه فعالیت شما ثبت نمایند.

استعلام برند از قوه قضاییه

استعلام برند تنها از قوه قضاییه امکان پذیر است چرا که تمام علائم و برندهای تجاری در سازمان ثبت اسناد کشور به ثبت می رسند و در واقع یک مرجع جامع برای تشخیص تکراری بودن علامت تجاری وجود دارد. در استعلام برند مالکیت اسامی که قبلا ثبت شده اند مشخص می شود. اگر شما برای ثبت برندی که قبلا به ثبت رسیده است اقدام نمایید وارد پروسه سازمان ثبت خواهید شد. مدت زمان زیادی را از دست خواهید داد و در نهایت متوجه می شوید که آن برند قبلا ثبت گردیده است و موجب اتلاف زمان و هزینه شما می گردد.

چگونه از قوه قضاییه استعلام برند کنیم؟

مطابق بند الف ماده 30 قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری در تعریف علائم تجاری (برند) این طور آمده است که “علامت یعنی هر نشان قابل رویتی که بتواند خدمت یا کالایی که اشخاص حقیقی یا حقوقی را از هم تفکیک کند”. بنابراین برند باید شامل تصاویر، حروف، اعداد و غیره باشد که بر روی کالا یا خدمات ارائه شده توسط یک شخص اعم از شخص حقیقی یا حقوقی، قرار داده می شود.

  • برای استعلام از سایت مالکیت معنوی ابتدا وارد سایت iripo.ssaa.ir شوید.
  • با ورود به سایت وارد سربرگ میز خدمات الکترونیک منو ثبت علایم قسمت جست و جو در بانک اطلاعاتی شوید.

آموزش استعلام برند

  •  در کادر های نمایش داده شده اطلاعاتی که از شما خواسته شده را تکمیل نمایید. پس از وارد کردن کد امنیتی خواسته شده دکمه جست و جو را کلیک نمایید.
  • چنان چه علامت تجاری مد نظر شما قبلاً توسط دیگران ثبت شده باشد در انتهای فرم برای شما قابل مشاهده خواهد بود. در غیر این صورت پیام”این جست و جو شامل نتایج نمی‌باشدبه شما نمایش داده می‌شد. این پیام به این معنی می باشد که شما قادر به ثبت برند فوق هستید.

برای ثبت برند خود روی دکمه زیر کلیک فرمایید.

 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.