مرجع اطلاعات ثبت برند حقیقی و حقوقی

مرجع اطلاعات ثبت برند حقیقی و حقوقی

مرجع اطلاعات ثبت برند حقیقی و حقوقی

ثبت برند حقیقی و حقوقی چه تفاوتی دارند؟

برای ثبت برند تجاری خود ابتدا باید بدانید که میخواهید برند شما به صورت حقیقی ثبت شود یا حقوقی.  برای بررسی تفاوت های ثبت برندهای حقیقی و حقوقی ابتدا باید تعاریف شخص حقیقی و حقوقی را بدانیم.

شخصیت حقوقی

شرکت ها، موسسات یا سازمان ها به عنوان شخصیت حقوقی در نظر گرفته می شوند و در واقع شخصیت حقوقی وجهه تجاری دارد و مستقل از افراد، مالکان و سهامداران آن شرکت می باشد.

شخصیت حقیقی

شخص حقیقی، یک فرد می باشد که با هویت فردی خود اقدام به ثبت برند می نماید. هر فرد در جامعه می تواند به عنوان یک شخصیت حقیقی در نظر گرفته شود.

افراد می توانند جهت ثبت برند کسب و کارهای خود آن را به عنوان یک شخص حقیقی، اقدام به ثبت برند نمایند و از این طریق مانع سو استفاده دیگران از نام و اعتبار آن برند خواهند شد. و اعتبار آن برند تمام و کمال در اختیار آن شخص خواهد بود.

چگونگی فرایند ثبت برند حقیقی و حقوقی

فرآیند ثبتی در ثبت برند حقیقی و حقوقی تفاوتی چندانی با یکدیگر ندارند. لذا با توجه به شرایط کسب و کار خود می توانید نسبت به آن اقدام نمایید.

البته توجه به این نکته نیز ضروری است که در استعلام مالکیت برندها توسط ارگان ها و مصرف کنندگان معمولا برندهای حقوقی از اعتبار بیشتری برخوردار هستند و اطمینان بیشتری را حاصل می نمایند.

برای ثبت برند خود به عنوان شخص حقیقی و حقوقی در هر زمان مورد نظر می توانید نسبت به ثبت آن اقدام نمایید. برای اینکار هم اکنون موسسه حقوقی حامیان عدالت شرایط ثبت نام به صورت آنلاین را در اختیار کاربران قرار داده است. برای اینکه بتوانید ثبت برند خود را به صورت آنلاین انجام دهید از طریق فرم ثبت برند اقدام نمایید.

مدارک لازم جهت ثبت برند شخص حقیقی

  • کپی شناسنامه متقاضی
  • کپی کارت ملی متقاضی
  • کپی جواز تاسیس یا جواز کسب
  • تصویر برند در سایز ۶*۶
  • در صورتی که برند انتخابی لاتین ( انگلیسی) باشد کپی کارت بازرگانی نیز الزامی است.

مدارک لازم جهت ثبت برند شخص حقوقی

  • کپی شناسنامه متقاضی
  • کپی کارت ملی متقاضی
  • کپی جواز تاسیس یا جواز کسب
  • تصویر برند در سایز ۶*۶
  • در صورتی که برند انتخابی لاتین ( انگلیسی) باشد کپی کارت بازرگانی نیز الزامی است .
  • ارائه ی کپی آگهی تاسیسی که در روزنامه رسمی کشور منتشر شده باشد.
  • کپی آگهی آخرین تغییرات شرکت در روزنامه رسمی کشور

فرآیند ثبت برند شخص حقیقی

پس از ثبت درخواست ثبت برند شخص حقیقی  در سامانه الکترونیکی اداره ثبت مالکیت معنوی، این درخواست توسط کارشناسان آن اداره بررسی می گردد و در صورت تایید متقاضی باید هزینه انتشار روزنامه رسمی را واریز نماید.

30 روز بعد از انتشار روزنامه رسمی نوبت اول می بایست حق الثبت پرداخت شود و در نهایت پس از آگهی نوبت دوم گواهی برند صادر شده و بصورت غیر حضوری به دست متقاضی خواهد رسید.

فرآیند ثبت برند شخص حقوقی

پس از طراحی برند خود مطابق دستورالعمل ها و قوانین مربوطه در سایت مالکیت معنوی قوه قضاییه، آن را در سایز ۶*۶ درآورده و با دیگر مدارک مورد نیاز که اسکن شده است در سامانه سایت مالکیت معنوی قوه قضاییه بارگذاری نموده و اظهارنامه ی تقاضای ثبت برند را در این سامانه تکمیل نمایید.

در صورت تایید برند شما توسط این اداره، به صورت پیامک به شماره ی همراهی که در سامانه معرفی نموده اید اطلاع داده می شود.

سپس شما یا نماینده حقوقی شرکت می توانید با در دست داشتن مدارک ثبت برند حقوقی به اداره علائم تجاری مراجعه کرده و پس از طی مراحل اداری به صورت حضوری سند ثبت برند خود را دریافت نمایید.

مزایای ثبت برند حقیقی و حقوقی

محصولات و خدمات شما زمانی که به مرحله رشد و شهرت خود برسد رقبای بسیاری پیدا خواهد کرد که می توانند با استفاده از سو استفاده از اعتبار شما مشتریانتان را به سمت خود بکشانند.شما با ثبت برند و علائم تجاری خود در مراجع قانونی می توانید با خیال راحت بر گسترش محصولات و خدمات خود و تبلیغات آنها تمرکز نمایید و اطمینان داشته باشید که ارزشی که طی مدت زمان طولانی فعالیت شما برای برندتان کسب شده است همواره متعلق به شما خواهد بود و از این طریق از محصول و اعتبار خود محافظت نمایید.

توجه داشته باشد فارغ از کسب سود و افزایش فروش و حمایت قانون از حق مالکیت شما از نام تجاریتان در مقابل رقبا، برند شما به خودی خود صاحب ارزش خواهد شد و به نوعی می توان آن را به عنوان سرمایه مالی نیز در نظر گرفت. همچنین از طریق آن به اعطای نمایندگی ها با برند خود و نیز حتی فروش برند و علامت تجاری خود فکر کنید.

در کجا برند خود را به ثبت برسانیم؟

برای اینکه بتوانید برند حقوقی و یا حقیقی خود را با شرایط عالی و قیمت مناسب به ثبت برسانید بهتر است از طریق موسسه حقوقی حامیان عدالت اقدام کنید. این موسسه در استان قزوین واقع شده ولی به صورت اینترنتی می تواند در تمام کشور فعالیت خود را انجام دهد.

چرا که از طریق فرم ثبت برند به صورت آنلاین قادر است اطلاعات را دریافت کرده و در کمترین زمان و با بهترین قیمت اقدام به ثبت نماید.

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.